קרנות השתלמות – האם כדאי?

0
1237
קרנות השתלמות – האם כדאי?

אנשים רבים שניתנת להם ההזדמנות מהעבודה, או שהם עצמאיים בעיסוקם מתלבטים האם להשקיע את כספם בקרנות השתלמות, או להשקיע את הכסף שלהם בתוכנית חיסכון בבנק שלהם?

לקרנות השתלמות ישנן יתרונות רבים כשאחד מהיתרונות הברורים שלהן היא העובדה שהממשלה מעודדת השקעה בקרנות השתלמות ולכן היא מאפשרת ניכוי במס לאנשים שחוסכים במהלך השנה את כספם באמצעות קרנות השתלמות.

יתרון אחד נוסף שאנשים רבים לא חושבים עליו הוא שקרנות ההשתלמות שהן מכשיר חיסכון פנסיוני מנוהלות על ידי בתי השקעות, כלומר אנשים מקצועיים ומנוסים בוחרים היכן בדיוק להשקיע את הכסף שלך, לאותם אנשים בניגוד אלינו יש את הידע ואת הכלים לבצע את ניהול הכספים שבקרן ההשתלמות בצורה הטובה ביותר ללקוח. בנוסף הם מבצעים פעולות גידור להשקעות שלהם, כלומר הם מפזרים את ההשקעות שלהם במגוון רחב של אפיקים ומוצרי השקעה ובאמצעות כך הם מפחיתים את הסיכון שקיים בהשקעה במוצר אחד בלבד ומעלים את הפוטנציאל לרווחים.

חשוב לדעת היכן בדיוק מושקעים הכספים שבקרן ההשתלמות שלכם, יש לכם את האפשרות לבחור ביחד עם יועץ ההשקעות שלכם את המכשירים הפיננסיים שבהם תעדיפו להשקיע את כספכם, ישנם אנשים שמעדיפים לקחת סיכונים יותר גבוהים ולכן הם מוכנים להשקיע חלק ניכר מכספם במניות ובמטבעות חוץ שבהן יש אמנם סיכון יותר גבוה להשקעה, אבל התשואה בהתאם היא גם גבוהה במיוחד וישנם אנשים שמעדיפים השקעות סולידיות יותר כגון: אגרות חוב, תעודות סל וכדומה, מכיוון שהם רוצים להיות בטוחים בכך שכספם מוגן גם אם מדובר על חשבון פוטנציאל הרווחים שלהם.

קרן ההשתלמות, עזרה לי לעשות תואר שני במנהל עסקים" מספר גדי "במשך המון שנים תכננתי לעשות תואר שני באחת המכללות בארץ, אבל לא היה לי את הכסף נזיל ולא רציתי לקחת הלוואה. כאשר נודע לי שעוד מספר חודשים הולכת להשתחרר לי קרן ההשתלמות שעשיתי מטעם העבודה, ידעתי שזהו זה, עכשיו אני הולך לעשות תואר שני וזה מה שעשיתי והדבר הכי טוב שקרה שהעבודה שלי שלא רק השתתפה בקרן ההשתלמות שלי, הם השתתפו גם במימון התואר השני".

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here