תביעת גירושין – 3 כללי עשה ואל תעשה

0
1487
תביעת גירושין - 3 כללי עשה ואל תעשה
קרדיט תמונה FREEPIK

גם אם אדם מעוניין להתגרש מבן זוגו מהר ככל האפשר, ולשם כך מגיש תביעת גירושין, ישנן פעולות מסוימות שחשוב שיעשה, ופעולות מסוימות שחשוב שלא יעשה. מאמר זה יציג שלושה כללי "עשה", ושלושה כללי "אל תעשה", בנוגע לפתיחת תביעת גירושין . המאמר כתוב בלשון זכר מטעמי נוחות, אך פונה, כמובן, לשני המינים.

שלושה כללי "עשה":

  1. התייעץ עם עורך דין לענייני משפחה: עוד לפני הגשת תביעת הגירושין, חשוב שתתייעץ עם עורך דין לענייני משפחה. לבית הדין הרבני יש סמכות ייחודית לדון בתביעות גירושין, אך עורך הדין יכול וצריך לסייע לך בקבלת החלטה באשר לערכאה השיפוטית שתדון, למשל, בחלוקת הרכוש או במשמורת על הילדים (בנושאים אלה, גם לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות לדון). לכן, חשוב שתציג בפני עורך הדין תמונת מצב ברורה ומפורטת ככל הניתן, כדי שיוכל להגיע לתשובה חד משמעית באשר לשאלה מהו הפתרון הטוב ביותר עבורך, וכיצד עליך לפעול מרגע הגשת תביעת הגירושין.
  2. עקוב היטב אחר הוראות הערכאה השיפוטית: זכור שהגשת תביעת גירושין כדי להשיג מטרה מסוימת. העובדה שהגשת תביעת גירושין כלל לא אומרת שמעתה אין לך כל אחריות על המתרחש. כדי להשיג את מטרתך עליך לעקוב היטב אחר הוראות הערכאה השיפוטית, בין אם מדובר בבית הדין הרבני – אליו, כאמור, תמיד מוגשת תביעת הגירושין, ובין אם מדובר בבית המשפט לענייני משפחה – אליו, כאמור, ניתן להגיש תביעות בנושאים כמו חלוקת הרכוש או משמורת על הילדים. חשוב, לדוגמא, שתשים לב לתאריכים שקובעת הערכאה השיפוטית באשר לדיונים, או באשר להגשת בקשות ו/או מסמכים. שיקול הדעת השיפוטי יכול בהחלט להיות מושפע מאי התייצבות לדיונים, או מהגשת בקשות ו/או מסמכים באיחור.
  3.  אסוף את כל הראיות: חשוב שתאסוף, מוקדם ככל האפשר, את כל הראיות שיכולות להיות רלוונטית לתביעת הגירושין. קיומן של ראיות שכאלה יגביר באופן משמעותי את הסיכוי שתהיה שבע רצון מפסיקת הערכאה השיפוטית. ראיות אלה יכולות להיות מסמכים של הנכסים המשותפים לך ולבן/בת זוגך, אם עילת הגירושין היא בגידה – מסמכים המוכיחים שאכן הייתה בגידה (לדוגמא: הודעות, הוצאות שונות וכדומה), ולמעשה כל מידע, ולו הזניח ביותר, שיכול להיות רלוונטי להליך הגירושין.

להרחבה וקריאה נוספת:  https://www.todivorce.co.il 

שלושה כללי "אל תעשה":

  1. אל תפעל מתוך הרגש: הליך גירושין הוא הליך מורכב, קשה ומלא ברגשות, גם עבור מי שמגיש תביעת גירושין במטרה להתגרש מבן זוגו מהר ככל האפשר. אף על פי כן, חשוב שלא תפעל מתוך הרגש, אלא שתקבל החלטות באופן מושכל. אמנם, רבים מאמינים שהדבר גורם לבזבוז זמן שלא לצורך, אך בפועל ההיפך הוא הנכון – קבלת החלטות באופן מיושב מונעת מריבות וסכסוכים עתידיים, ולמעשה חוסכת זמן רב, וכן מייתרת את הצורך בהגעה תכופה לדיונים.
  2. אל תסתיר/תעביר נכסים: כאמור, אחד הנושאים הנידונים במסגרת גירושין הוא חלוקת הרכוש בין בני הזוג. עקב כך, לכל אחד מבני הזוג חשוב מאוד להפסיד כמה שפחות ולשמור על הרכוש שלו. עם זאת, חשוב שתימנע מהסתרת נכסים או מהעברתם בסתר. הדבר מעורר חשד בפני הערכאה השיפוטית ולכן עלול בהחלט להוביל לכך שבתום ההליך לא תשיג את מטרתך, אלא להיפך – תפסיד את אותם נכסים.
  3. אל תערב את ילדיך: חשוב שגם אם יש חילוקי דעות משמעותיים בינך לבין בן/בת זוגך, אל תשתמש בילדיך. בנוסף, אל תשתף את ילדיך בסוגיות שעולות במסגרת הליך הגירושין, שכן הדבר עלול להזיק להם, בעיקר מבחינה נפשית, ובפרט ככל שהם קטנים יותר. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here