מיתוסים לנשירת שיער אצל נשים

0
409
קרדיט FREEPIK

סובלת מנשירת שיער? הנה כל מה שאת חייבת לדעת

"חסר לך ברזל, את לא אוכלת מספיק טוב, זה בגנים…" אם גם לך נמאס לשמוע את כל הסיבות לנשירת השיער שלך, כדאי לך לקרוא את המאמר הבא. מי מאיתנו לא סבלה לפחות פעם אחת מנשירת שיער מוגברת? יחד עם זאת, כדאי להיזהר ממה שאת קוראת ברשת. מגוון מיתוסים נפוצים ברשת לגבי הסיבה לנשירת שיער. אנחנו ננפץ אחת ולתמיד את כל המיתוסים הללו, ונסביר מה עושים במקרה של נשירת שיער אצל נשים.

מהי נשירת שיער?

נשירת שיער אצל נשים היא לרוב תופעה טבעית שקורית כחלק מהחידוש הטבעי של השיער. יחד עם זאת, ישנם מקרים בהם קיימת נשירת שיער מוגברת שעלולה להיות מטרד לא נעים. את נשירת השיער המוגברת ניתן לזהות די בקלות: אם את מתעוררת בבוקר לכרית מלאה בשערות, או אם בעת הסירוק יש נפילה של שיערות רבות, כנראה שמדובר בנשירת שיער מוגברת ויש לטפל בה באופן נכון.

ממה נגרמת נשירת שיער? המיתוסים הנפוצים

נשירת שיער אצל נשים יכולה להגרם ממגוון סיבות כגון חוסר בוויטמינים, מצבים נפשיים כאלה ואחרים ואפילו מחלות או זיהומים על הקרקפת. יחד עם זאת, הגורמים לנשירת שיער הם אחד המוקדים הכי גדולים לספקולציות ומיתוסים. ברחבי האינטרנט, וגם בקרב קרובי משפחה או חברים, נפוצים אינספור מיתוסים שונים לגבי הגורמים לנשירת השיער. בואו ננפץ כמה מהמיתוסים המוכרים לנשירת שיער:

  • סירוק השיער וחפיפה כל יום: סירוק השיער וחפיפה הם אינם גורם לנשירת שיער. נשירת השיער מתרחשת בזקיק השיערה, כאשר השמפו והמרכך שאתן משתמשות בו אינם פוגעים בו כלל וכלל. כך גם סירוק השיער – הוא אינו פוגע בזקיקי השיער ולכן לא גורם לנשירה.
  • איסוף השיער לקוקו: איסוף השיער לקוקו אינו גורם לנשירת שיער. מדובר בפעולה חיצונית שאינה פוגעת בזקיקי השערות.
  • זיעה מרובה בקרקפת: זיעה בקרקפת היא תופעה נורמטיבית לחלוטין שמסייעת לגוף לשמור על טמפרטורות מתאימות. הזיעה אינה פוגעת בזקיקי השיער ואינה גורמת לנשירתו.
  • ייבוש השיער בפן: גם פן, שהוא פעולה חיצונית שמופעלת על השיער, אינה גורמת לנשירת השיער.
  • צביעת השיער: צביעת שיער גם היא לא גורם לנשירת שיער. נשירת שיער אצל נשים לרוב נגרמת מגורמים פנימיים, ולא מגורמים חיצוניים.

 

דרכי טיפול בנשירת שיער:

לאחר שניפצנו את המיתוסים על הגורמים לנשירת השיער, נעבור לדבר על הדרכים לטפל בנשירת השיער. ישנן מספר רב של דרכים לטפל בתופעה. אנחנו בחרנו לפרט על שלושה טיפולים שלדעתנו הם הכי יעילים בטיפול בבעיה.

  • מזותרפיה: מזותרפיה היא שיטה חדשנית ויעילה, שכוללת הזרקת מינרלים, חלבונים וויטמינים ישירות לזקיקי השיערה. ההזרקה נעשית באמצעות מחט דקיקה שחודרת מילימטרים ספורים לתוך הקרקפת, ולרוב אינה כואבת כלל. בעזרת מיזותרפיה ניתן להחזיר לשיער את החיוניות שלו, לעבות אותו ולמנוע נשירת שיער נוספת בעתיד.
  • צמחי מרפא: ישנם מגוון צמחי מרפא בעלי תכונות ייחודיות שיכולים לסייע לשיער לצמוח מחדש ולמנוע את נשירתו. צמחי מרפא הכוללים מינרלים, חומצות שונות וחומרים נוגדי חמצון יסייעו לשיער שלך להחזיר לעצמו את הכוח והיופי. בין צמחי המרפא הטובים לשיער ניתן למנות את צמח האלווורה, גוטו קולה, תה ירוק ועוד.
  • תזונה: התזונה משפיעה באופן משמעותי על השיער שלנו. ספציפית, השיער ניזון מחלבון הנקרא קרטין, שהוא מרכיב משמעותי בעמידותו וחוזקו של השיער. החלבון קרטין מורכב ממגוון חומצות אמינו שונות שניתן לצרוך דרך חלבונים מן החי או דרך קטניות ודגנים. גם תוספי תזונה כגון אומגה 3, ויטמין C ואבץ חיוניים לשמירה על שיער חזק.

יחד עם זאת, במידה וניסית את כל הפתרונות המוצעים והנשירה אינה עוברת, יש לגשת להתייעצות עם רופא. נשירת שיער אצל נשים עלולה להגרם גם ממחלות או זיהומים בקרקפת שיש לטפל בהם באופן רפואי.

סיכום

לסיכום, נשירת שיער היא תופעה טבעית ונפוצה מאוד שנגרמת כמעט לכל אישה במהלך חייה. הגורמים לתופעה הם רבים וקשורים לרוב למחסור בוויטמינים, תזונה לקויה או מתח נפשי. ישנם מיתוסים רבים לגורמים לנשירת שיער ויש לקחת בערבון מוגבל את מה שאת קוראת ברחבי הרשת. לסיכום, ישנם מספר פתרונות טבעיים ובריאים לנשירת שיער שיכולים לעצור את התופעה ולהחזיר לשיער את נחיצותו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here