איך אפשר להיעזר בכלים המשפטיים כדי לממש זכויות יורשים

0
106
פסילת צוואה
קרדיט:canva

אין ספק שברגע בו אנחנו נכנסים לנושא המורכב הזה של צוואות וירושות, אנו נכנסים לשדה מוקשים לא פשוט בכלל. סכסוכי ירושה בין אחים הם לא משהו שמישהו מעוניין בו, אך זה בטח לא משהו שאנחנו רוצים לוותר עליו. אם אתם חוששים כי הזכויות שלכם לא מתממשות במלואן, או אם אתם לא בטוחים כי הפרוצדורה נעשתה על הצד הטוב ביותר, יכול להיות כי זה הזמן להיעזר בכלים המשפטיים העומדים לרשותכם, על מנת לשנות את חוקי המשחק. במאמר הבא נדבר על מקרים שונים, בהם ישנו פער בין המציאות ובין מה שהיה אמור להיות במהלך מימוש הזכות של היורשים לקבל את המגיע להם בצוואה. דעו כי לכל מקרה כמובן, יש פתרון משפטי.

מקרה ראשון של פער בקיום זכויות היורשים, כאשר יש עיכוב במימוש הצוואה

מהרגע בו הנפטר הולך לבית עולמו, ומתחיל תהליך חלוקת הרכוש, זה נעשה בהתאם לכתוב בצוואה. במקרים אחרים, במידה והנפטר מת באופן פתאומי- קוראים לתהליך חלוקת עיזבון. הגיוני כי יהיה איזה פער מהרגע בו הנפטר מת ועד לחלוקת הרכוש- הרי יש לקרוא את הצוואה, לסיים את ההליכים המשפטיים, להתחיל ולסיים את ההליכים הבירוקרטיים למול הרשויות השונות וכן הלאה. בקשה לקיום צו ירושה היא משהו שניעזר בו במידה וקיים פער בלתי סביר, כאשר לאורך הזמן, היורשים לא זוכים לראות את חלקם בירושה. ישנם קריטריונים שונים המגדירים מתי מדובר על משך זמן ארוך מדי, אך מוטב תמיד להתייעץ עם עורך דין המבין בתחום.

מקרה שני, מקרים בהם נדמה כי רצון המת לא מתקיים

ישנם תנאים מסוימים בהם צוואה אמורה להיכתב. הרעיון העומד בבסיס החוקים והתקנות הללו, הוא לנסות ולשמור על קיום רצון המת, גם אם הוא לא נמצא שם, כדי להגיד בקולו מה הוא רצונו. ישנם מקרים בהם אנחנו עלולים לחשוד כי המת לא כתב את הצוואה מרצונו החופשי או אולי חילק רכוש שלא היה שלו ולכן לא הייתה לו רשות לחלק את הנכסים באופן הזה. במקרים הללו, נבקש לקיים פסילת צוואה. כמובן, חשוב להתייחס לכל מקרה לגופו ולהבין מה בדיוק הטענות איתן אנחנו מגיעים לבית המשפט.

ללכת למי שידאג לשמור עליכם

סיוע משפטי הוא משהו שלא ניתן להתעלם ממנו, במידה והזכויות שלכם לא מתממשות במלואן. עורך דין יוסי ברקוביץ, עובד בתחום כבר שנים רבות והוא כאן על מנת לעזור לכם לקבל את המגיע לכם, על פי חוק, ובצורה המיטבית ביותר.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here