ביובית לשאיבות ביוב

0
948
ביובית לשאיבות ביוב

מערכת האינסטלציה, מורכבת מחלקים שונים.. כל אחד מחלקי האינסטלציה דורש טיפול וכן, חלפים שונים בעת הצורך. ישנן תקלות הרבה יותר גדולות ומורכבות כגון סתימה במערכת הביוב, כך שרק עבודות ביוב באמצעות ביובית, עשויות לפתור את התקלה, כך שאנשי מקצוע מיומנים וציוד, יהיה הפתרון הטוב ביותר. מדובר על משאיות בשני גדלים, האחת גדולה שמגיעה לחצר של בית קרקע או בניין מגורים, אך השנייה הינה קטנה יותר שמטרתה היא להגיע לחניונים ומרתפים, שיש בהם הצפה כתוצאה מביוב סתום.

בכל ביובית, יש את הצנרת והפיות המתאימות לצנרת הביוב בכדי לשאוב את תוכן הביוב. יש לוודא כי החברה שיש לה ביובית, במקרה זה קבלן או חברת אינסטלציה, מחזיקים ברישיון המקנה להם שימוש ואחזקת ביוביות וכן, רישיון מהמשרד לאיכות הסביבה, כך שהשפכים מהביוב אותו רוקנו, יגיע לאתרים המורשים.

מה הפעולות שאותן מבצעת הביובית?

כפי שהזכרנו קודם לכן, הביובית מטרתה היא לרוקן ביוב שיש בו הרבה לכלוך או שיש לכלוך שאינו קשור ופסולת האורגנית שגורם לסתימות, כגון: טיטולים, תחבושות היגייניות, טמפונים ומוצרים כגון מגבונים שגורמים תוך זמן קצר לסתימות והצפה. התפקיד של המכל השני, הנמצא על גבי משאית הביובית, הינו לשטוף את קווי צנרת הביוב בסילון מים חזק, כך שלא יישאר לכלוך ושומן בדפנות הביוב והמים יזרמו בצורה קלה יותר. לפעמים הסתימה נובעת מצמיחה של שורשי עצים, החודרים למערכת הביוב וגורמים לה לסדק וסתימה. קבלן אינסטלציה וביוב, יביא עמו מצלמות משוכללות החודרות למערכת הביוב ובאמצעות מחשב נייד הנמצא אצל אחד מאנשי הצוות, ניתן יהיה לראות מה הבעיה בדיוק רב.

במידה ונמצא סדק בצינור בגלל שורש עבה שצמח בביוב, ניתן יהיה להחליף את קטע הצנרת שנפגמה. היום, בקלות ניתן לאתר בעיות בביוב, עם המצלמה המשוכללת שיש לכל חברת אינסטלציה

סימנים שיש לזהות בביוב שהוא אינו תקין

ישנם סימנים מחשידים,, אשר ניתן למצוא ומצריכים בדיקה היות ומערכת הביוב התקלקלה. כאשר המים יורדים לאט בכיורים השונים בבית ובאסלה, כאשר ישנו ריח רע בביוב, כאשר ניסיתם בעצמכם לפתור את הבעיה באמצעות חומר מיוחד הפותח סתימות, פירוק סיפון וברזל מיוחד לפתיחת סתימות. כשאר כל אלה אינם מסייעים בפתיחת הסתימה, יש להזמין קבלן אינסטלציה. אם מדובר בבניין מגורי, ייתכן והשכנים אינם מטפלים נכון במערכת הביוב ומשליכים פסולת שאינה קשורה למערכת הביוב, מה שעלול לגרום לסתימה במערכת הביוב הראשית. את כל זה יש לוודא על מנת לפתור את הבעיה ולהבין מהיכן נובעת הסתימה בטרם תתקנו אותה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here