רישיון קבלן כוח אדם

0
603
רישיון קבלן כוח אדם
קרדיט freepik

נושא העבודה בקבלנות באמצעות חברות כוח אדם הוא די מפותח ושכיח כיום בישראל. ישנן חברות רבות שעובדים אצלן אנשים שבפועל מקבלים את שכרם מקבלן כוח אדם. מדובר גם במשרות פשוטות יחסית בעולם העבודה, ולעתים גם במשרות בכירות ובתפקידים בכירים יותר. התופעה שכיחה במגזר הפרטי ובמגזר הציבורי כאחד. 

קבלני כוח אדם הם אנשים או חברות שיש להם רישיון חוקי להציע עובדים שלהם לחברות אחרות. באופן הזה, אותם עובדים מבצעים תפקידים בחברת הלקוח, אך יישארו עובדים של חברת כוח האדם בפועל. לעבודה בצורה הזו יש לא מעט יתרונות, בעיקר עבור החברות שעובדי הקבלן עובדים בתוכה, אך אינם שייכים לה. הדבר מאפשר לאותן חברות לחסוך באופן משמעותי על הוצאות שונות הקשורות בעובדי הקבלן, וגם לחסוך לעצמן את תהליך גיוס העובדים, מאחר וקבלן כוח האדם הוא זה שמבצע את הגיוס עבורן. 

מה נדרש לצורך קבלת רישיון קבלן כוח אדם בישראל?

כדי להציע שירותים של עובדי קבלן, המדינה מחייבת להחזיק בפועל רישיון קבלן כוח אדם מסודר. הסיבה לכך שנדרש רישיון למטרה זו היא שהמדינה רוצה לספק הגנה עבור העובדים, ולוודא שהאנשים שמנהלים אותם אינם בעלי רקע פלילי או עברייני, וכי הם בקיאים בחוקים ובתקנות של עולם העבודה. כל ניסיון לקבל רישיון כזה, דורש מעבר של מבחן ידע בתחום דיני העבודה, ראיון אישי, הוכחה לכך שקיימים משרדים פיזיים ומתוחזקים כהלכה של מבקש הרישיון, וכן הפקדת ערבות בנקאית. 

רק מבקשי רישיון שעומדים בכל התנאים הנדרשים יכולים לקבל את הרישיון, ולהתחיל לגייס עובדים אשר יסופקו לחברות אחרות במשק. 

דאגה גם לצרכים הסוציאליים של העובדים

עובדי קבלנות של כוח אדם זקוקים ללא מעט הגנה על הזכויות שלהם, מאחר ומדובר בתחום רגיש שבו התגלו בעבר לא מעט הפרות של זכויות סוציאליות של העובדים. קבלני כוח אדם נדרשים כיום על פי חוק לדאוג לזכויות הסוציאליות הבסיסיות של העובדים, ולשם כך נחקקו תקנות נוספות בשנים האחרונות, בפרט בתחומים של אבטחה וניקיון בגופים ציבוריים ובגופי ממשל. בסופו של דבר, לצורת ההעסקה הזו יש יתרונות עבור כל הצדדים, והתופעה הזו צפויה להמשיך להיות דומיננטית בשוק העבודה גם בשנים הבאות. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here